Nagyon sok megkeresést kapok azzal kapcsolatban, hogy nincs még marketing terve, nem tudja hogyan álljon neki és csak mennek a napok, a hetek.
Nekem is vannak olyan feladatok amikhez nagyon nehezen állok hozzá, de ha leülök általában pikk pakk kész leszek vele. Nem érdemes halogatni, tolni magunk elott. Mert folyamatosan csak a stressz lesz belőle, hogy még mindig nincs kész.
Nehány pontban össze szedtem, hogy miket érdemes beleirni egy marketing tervbe.
Egy 20 éve az online marketing területen dolgozó szakember 6 pontos marketing tervét mutatom meg.
Nézzük , hogyan állítsd össze az éves marketing terved 6 pontban:
- A vállalkozásoddal kapcsolatos 3-4 legnagyobb terved a következő 12 hónapban. ( például: új termek bevezetése, vevő szám megduplázása…) Melyik a céged celpiaca? (például: korosztály, cég méret, földrajzi terület. Nézd majd meg a pszichográfiáját is, nyomasztó problémák, megoldás, eredmény amit a céged kínál, mit ígéret a vevőknek … Valamint még az első ponthoz tartozik a bevételi terv, a következő 12 hónapban : reálisan mekkora bevételt akarsz elérni.
- Új vevőket szállító rendszeres hirdetésed. Milyen rendszeres marketing eszközökkel szerzel új vevőket? Mivel fogod bővíteni ezt az eszköztárat, milyen időzítéssel? Meglévő eszközök javítása, frissítése. Mennyibe kerülnek most a rendszeres reklámjaid? Ha bővíted az eszköztárad mennyibe fognak kerülni.
- Hírlevél: Tervezd meg előre a tartalmakat, miről fognak szólni az egyes számok. Milyen formátumban küldöd ki a hírleveleket, van e költsége?
- Direkt marketing, ahogy növekszik a listád, egyre nagyobb eredményű kampányaid is lesznek a régi vevőknek kiküldött ajánlatokból. Erre hozz létre egy kampány naptárat amelyet, a következő 12 hónap akcióit tartalmazza. Szerepeljen benne minden fontos promóciós esemény ( pl.: új termékek bevezetése, szezonális akciók, rendezvények…) Készíts egy egyszerű táblázatot 3×4 kocka elosztásban, és írd be a cellákba: az adott hónapban tartandó, a régi vevőkre irányuló kampány nevét, várható költségét, várható bevételét.
- Piackutatási naptár. A kutatásokat szintén beírhatod a naptár, évente egyszer érdemes elvégezni. ( kutatás célja, időpont, költség cellákkal). Kutatás célja: potenciális vevők felmérése, meglévő vevő felmérése, elveszített vevők felmérése, konkurensek felmérése, saját cég teszt vásárlás felmérése.
- Céged és a Te fejlesztésed, marketing konferencia, könyvek olvasása…. Tervezd meg, hogy pl. havonta 1 könyvet elolvasol vállalkozás fejlesztés témában.
El is készült az éves marketing terved. Már csak annyi a teendő, hogy jól látható helyre kiteszed, hogy időnként rá tudj pillantani, hogy a fővonalat lásd, merre haladj előre.