MarketingWeboldal tulajdonosoknakWeboldalt tervezőknek

6 lépés hogyan állítsd össze az éves marketing tervedet

marketing terv

Nagyon sok megkeresést kapok azzal kapcsolatban, hogy nincs még marketing terve, nem tudja hogyan álljon neki és csak mennek a napok, a hetek.

Nekem is vannak olyan feladatok amikhez nagyon nehezen állok hozzá, de ha leülök általában pikk pakk kész leszek vele. Nem érdemes halogatni, tolni magunk elott. Mert folyamatosan csak a stressz lesz belőle, hogy még mindig nincs kész. 

Nehány pontban össze szedtem, hogy miket érdemes beleirni egy marketing tervbe.

Egy 20 éve az online marketing területen dolgozó szakember 6 pontos marketing tervét mutatom meg. 

  Nézzük , hogyan állítsd össze az éves marketing terved 6 pontban: 

  1. A vállalkozásoddal kapcsolatos 3-4 legnagyobb terved a következő 12 hónapban. ( például: új termek bevezetése, vevő szám megduplázása…) Melyik a céged celpiaca? (például: korosztály, cég méret, földrajzi terület. Nézd majd meg a pszichográfiáját is, nyomasztó problémák, megoldás,          eredmény amit a céged kínál, mit ígéret a vevőknek … Valamint még az első ponthoz tartozik a bevételi terv, a következő 12 hónapban : reálisan mekkora bevételt akarsz elérni. 
  1. Új vevőket szállító rendszeres hirdetésed. Milyen rendszeres marketing eszközökkel szerzel új vevőket? Mivel fogod bővíteni ezt az eszköztárat, milyen időzítéssel? Meglévő eszközök javítása, frissítése. Mennyibe kerülnek most a rendszeres reklámjaid? Ha bővíted az eszköztárad mennyibe fognak kerülni. 
  1. Hírlevél: Tervezd meg előre a tartalmakat, miről fognak szólni az egyes számok. Milyen formátumban küldöd ki a hírleveleket, van e költsége? 
  1. Direkt marketing,  ahogy növekszik a listád, egyre nagyobb eredményű kampányaid is lesznek a régi vevőknek kiküldött ajánlatokból. Erre hozz létre egy kampány naptárat amelyet, a következő 12 hónap akcióit tartalmazza. Szerepeljen benne minden fontos promóciós esemény ( pl.: új termékek bevezetése, szezonális akciók, rendezvények…) Készíts egy egyszerű táblázatot 3×4 kocka elosztásban, és írd be a cellákba: az adott hónapban tartandó, a régi vevőkre irányuló kampány nevét, várható költségét, várható bevételét.
  1. Piackutatási naptár. A kutatásokat szintén beírhatod a naptár, évente egyszer érdemes elvégezni. ( kutatás célja, időpont, költség cellákkal). Kutatás célja: potenciális vevők felmérése, meglévő vevő felmérése, elveszített vevők felmérése, konkurensek felmérése, saját cég teszt vásárlás felmérése.
  2. Céged és a Te fejlesztésed, marketing konferencia, könyvek olvasása…. Tervezd meg, hogy pl. havonta 1 könyvet elolvasol vállalkozás fejlesztés témában.

El is készült az éves marketing terved. Már csak annyi a teendő, hogy jól látható helyre kiteszed, hogy időnként rá tudj pillantani, hogy a fővonalat lásd, merre haladj előre.