ArculattervezésWeboldalt tervezőknek

Hatékony weboldal titka a jó brief.

kreativ_brief

Mi is az a brief?

Miért van szükség rá?

A brief egy összefoglaló anyag, ami tartalmazza a megbízás minden fontos elemét, a feladat megvalósításához szükséges információk.

Általában a következő részeket tartalmazza:

  • megbízó cég bemutatása,
  • termék, szolgáltatás bemutatása,
  • célközönség  és pozicionálás meghatározása,
  • mit szeretnénk elérni, célok, feladatok meghatározása.
  • stílussal, megjelenéssel kapcsolatos elvárások,
  • versenytársak  jellemzői,
  • költségvetés, határidők, egyéb dokumentumok (képek, szövegek stb.) meghatározása.

Egy jó brief nem csak tények és elvárások, hanem inspiráló információk összesége, a megbízó szemével láthatjuk az Ö nézőpontját. A megbízót is rávilágíthatja melyik területen érdemes fejlődnie a vállalkozásnak.

Fontos kiemelni, hogy nem arra kíváncsi a szakember, hogy 1995-ben alapítottuk…. ami a weboldalon is megtalálható, HANEM a tényekre, amit gondol, mit akar közölni kinek, milyen céllal, egyszerűen leírva.

Kellőképpen informatívnak és részletesnek kell lennie, mert csak így lehet megfelelő minőségű munkát végezni.