ArculattervezésWeboldal tulajdonosoknakWeboldalt tervezőknek

Te tudod ki a célközönséged?

google-barat-weboldal

Hogy miért határozd meg a célközönséged?

Ki a célközönségem?
Ahogyan a hirdetéseket is tervezzük régióra, városra, nemre, foglalkozásra, életkorra…stb. Úgy a célközönséget is meg tudjuk határozni. Ha részletekbe nem is megyünk bele, de az életkorát, nemét és földrajzi elhelyezkedését meg kell tudnunk határozni. Befolyásolja a célközönség meghatározását a termék / szolgáltatás amit kínálunk. Egy luxus karórát árusító üzlet a magas jövedelmű, középkorú férfiak lesznek akik életszínvonala megegyezik a luxussal. Egy kéménybélelést kínáló szolgáltatásnak a háztulajdonosokra, gázkazánt használó emberekre kell leszűkítenie a célközönségét. Fontos, hogy úgy határozd meg a célközönséged ne legyen túl nagy és túl kicsi sem, hogy kellő bevételt tudjon termelni. Annyira szűkítsd le, hogy a kiírt potenciális közönség számának az 5%-a az amit ha Te ki tudsz szolgálni, abból a céged megéljen.  

Hol érem el Őket? 
Hol tudod elérni a célközönséged? Rádióban, Tv-ben, újságban, szórólapokon, online felületeken vagy esetleg különböző rendezvényeken… Ha egy klasszikus szolgáltatást szeretnél hirdeni online felületeken amit a célközönség kisokos füzetben, vagy nyomtatott anyagokban keres, valószínű pont elkerülöd a potenciális vásárlóid. Akár statisztikákban is utána járhatunk, milyen újságot olvasnak, milyen online felületeket használnak. Itt kitérnék még arra, hogy fontos tudjuk meghatározni, hogy mikor használják például a közösségi média felületeket. Pontosabban tudjuk csoportosítani, időzíteni a hirdetéseinket, blog cikkek megjelenését, így több potenciális vásárlót érhetünk el egységnyi pénzből.

Hogyan szólítsam meg?
Nagy dilemma, hogyan szólítsuk meg a közönséget. Tegeződjünk vagy magázódjunk? Milyen hangnemet üssünk meg az ügyfelekkel/olvasókkal/vásárlókkal. Közvetlen vagy komoly?  Vicces vagy szakmai? Azt tanácsolom ismerjük meg, mi hat a célközönségünkre, máskülönben sosem fognak célba érni az üzeneteink.

Csatolok egy infografikát, amit ha kitöltesz, egy kompakt brief lesz a kezedben. Amikor szöveget írsz, tudni fogod, mit írj és, hogyan szólítsd meg a megfelelő célközönséget a szövegeddel. Nem kell gondolkodnod rajta, mert van egy kész “összesítésed”, hogy kit akarsz mivel megszólítani!

(Képre kattintva le tudod tölteni.)

Tokeletes_vasarlo